[:fr]
La question de la construction de l’expérience et de la création de la valeur par le consommateur représente un enjeu majeur en marketing. Cette question prend d’autant plus d’ampleur dans un environnement impacté par la croissance des objets connectés, avec toutes les possibilités et opportunités que cela offre en termes de connectivité et de communication évolutives. Plus que jamais, la compréhension du comportement de l’utilisateur dans un tel environnement communiquant s’impose.
Dans ce contexte de recherche émergent, le projet « cuisine connectée et expérience utilisateur », parrainé par Seb, leader mondial du petit équipement domestique, a pour objectif d’étudier l’expérience et la valeur co-créée dans l’usage dans un environnement de cuisine connectée. Mené par Christine Balagué (Professeur d’Université, titulaire de la chaire réseaux sociaux et objets connectés) et Lamya Benamar (Ingénieur de recherche), ce projet a pour but d’expliquer les différents mécanismes, cognitifs, affectifs et comportementaux, expliquant l’émergence de l’expérience connectée.
En partenariat avec le living lab Evident de Telecom Sud Paris, appartement connecté de 89 m2 équipé de capteurs, le projet bénéficie d’un environnement qui permet une investigation poussée, dans des conditions proches du réel, des interactions entre utilisateurs et objets. Il bénéficie par ailleurs de l’implication d’une équipe de recherche pluridisciplinaire, ancrée dans un cadre fortement axé sur la technologie et l’innovation : l’espace ETOILE, inauguré en 2016.
[:en]The issue of building experience and creating value by the consumer is a major marketing challenge. This question becomes important in an environment where there is a growth of connected objects. More than ever, understanding the behavior of the user in such a connected environment is necessary. The project « Connected Kitchen and User Experience », sponsored by Seb, the world leader in small domestic equipment, This project aims to study the experience and value co-created in environment of connected kitchen. Led by Christine Balagué (University Professor, director of the Smart Objects and Social Networks Chair) and Lamya Benamar (research engineer), this project aims to explain the different cognitive, affective and behavioral mechanisms, and emmergence of new behaviors.
In partnership with the research team Evident of Telecom Sud Paris, the connected apartment of 89 m2 equipped with sensors, the project benefits from an environment that allows an in-depth investigation. This laboratory provides conditions close to the real interactions between users and objects. This connected appartment is developed within ETOILE, inaugurated in 2016.The issue of building experience and creating value by the consumer is a major marketing challenge. This question becomes all the more important in an environment affected by the growth of connected objects, with all the possibilities and opportunities that this offers in terms of connectivity and communication evolutionary. More than ever, understanding the behavior of the user in such a communicating environment is necessary.
In this emerging research context, the project « Connected Kitchen and User Experience », sponsored by Seb, the world leader in small domestic equipment, aims to study the experience and value co-created in use in an environment Of connected kitchen. Led by Christine Balagué (University Professor, holder of the social networks and connected objects chair) and Lamya Benamar (research engineer), this project aims to explain the different cognitive, affective and behavioral mechanisms, Emergence of the connected experience.
In partnership with the Living Lab Evident of Telecom Sud Paris, connected apartment of 89 m2 equipped with sensors, the project benefits from an environment that allows an in-depth investigation on interactions between users and objects in conditions close to the real. The connected appartement is in the research center ETOILE which is inaugurated in 2016.[:]